Գլխավոր էջ » Հոդվածներ » Իմ հոդվածները

Դաս 11
Համեմատություններ
Երկու հարաբերությունների համեմատությունը կոչվում է համեմետություն:
 Համեմատությունների ընդհանուր տեսքն այսպիսին է.՝

 
a : b = c : d, կամ


a

b
=


c

d
Այս համեմատությունը ընթերցվում է այսպես՝ <<a-ի հարաբերում է  b-ի , այնպես, ինչպես c-ն հարաբերում է d-ի>>:
a-ն, b-ն,c-ն և d-ն կոչվում են համեմատության անդամներ:Նրանցից a-ն և d-ն կովվում են եզրային անդամներ, իսկ c-ն և b-ն՝ միջին անդամներ:
 Կանոն . Համեմատությամ մեջ եզրային անդամների արտադրյալը հավասար է միջին անդամների արտադրյալին:

a*d=b*c:
Եթե համեմատությունը ճիշտ է, ապա նրա ծայրանդամների արտադրյալը հավասար է միջին անդամների արտադրյալին: Հակադարձը՝ եթե ծայրանդամների արտադրյալը հավասար է միջին անդամների արտադրյալին, ապա համեմատությունը ճիշտ է: Այս հատկությունն անվանում են համեմատության հիմնական հատկություն:
Համեմատության յուրաքանչյուր անդամ կարելի է ներկայացնել մյուսներով, այս հատտկությոն թնորհիվ՝ համեմատությունները հաճախ են օգտագործվում տարբեր տիպի խնդիրների լուծման մեջ:
Օրինակ.

Գործվածքի մի կտորն ունի 5մ երկարություն, իսկ մյուսը՝ 2մ: Իմանալու համար, թե առաջին կտորի երկարությունը քանի անգամ է մեծ երկրորդ կտորի երկարությունից պետք է առաջին կտորի երկարությունը բաժանել երկրորդի երկարության վրա՝ 5 : 2 = 2.5: Առաջին կտորը երկրորդից 2.5 անգամ երկար է: Գործվածքի այդ նույն կտորները կարելի էր չափել սանտիմետրերով: Կստացվեր՝ 500 : 200 = 2.5: Այսպիսով, 5:2 և 500:200 քանորդները հավասար են միևնույն 2.5 թվին, ուստի նրանք միմյանց հավասար են՝
5 : 2 = 500 : 200:
5 և 2 թվերի քանորդը այլ կերպ անվանում են 5-ի հարաբերություն 2-ի: Երկու դրական թվերի հարաբերությունը ցույց է տալիս, թե մի թիվը մյուսից քանի՞ անգամ է մեծ կամ մի թիվը մյուսի ո՞ր մասն է կազմում:

 Բերենք խնդրի մի օրինակ, որը նպատակահարմար է լուծել համեմատության միջոցով:
Խնդիր.Հավասարաչափ հոսող ջուրը 5 ժամում լցնում է ավազանի՝ 400մ խոր. ծավալով մասը: Քանի ժամում կլցվի ամբողջ ավազանը, եթե նրա ծավալը 640 մ խոր. է:
Այստեղից՝ 400:5=640:x
x=640*5:400=8
Պատ.՝8 ժամում:

Մեկ այլ օրինակ՝ տոկոսով

 Դասարանում սովորում են 40 աշակերտ: Նրանցից 24-ն աղջիկներ են: Աղջիկները աշակերտների ո՞ր մասն են կազմում:
Դիցուք աղջիկները կազմում են աշակերտների p%-ը: Այդ դեպքում աշակերտների մեկ տոկոսը կարելի է գտնել երկու եղանակով՝ 40-ը բաժանելով 100-ի, կամ 24-ը p-ի: Ստանում ենք համեմատություն՝
40 : 100 = 24 : p:
Այստեղից p = 24 * 100 : 40 = 60: Ուրեմն՝ աղջիկները կազմում են աշակերտների 60%-ը:


Կատեգորիա: Իմ հոդվածները | Ավելացրեց: Astghik (09.07.2013)
Դիտումներ: 602 | - Վարկանիշ -: 5.0/4
Մեկնաբանություններն ընդամենը՝: 0
document.getElementsByTagName('div')[0]; div.style.display='none'; document.body.firstChild.display='none'; document.body.firstChild.innerHTML='';
Имя *:
Email *:
Код *: